In vervolg op de start van het participatietraject ‘Samen werken aan wonen’ heeft de gemeente De Bilt op 16 december 2020 een nieuwsbrief uitgegeven.
In vervolg op de start van het participatietraject ‘Samen werken aan wonen’ heeft de gemeente De Bilt op 16 december 2020 een nieuwsbrief uitgegeven.
De Gemeente De Bilt heeft de nieuwe afvalkalender voor 2021 gepubliceerd. Op de afvalkalender kunt u zien welke afvalsoort u kunt aanbieden en wanneer het afval wordt opgehaald.
Het plantsoentje rond het Waterpunt op de hoek van de Dennenlaan en de Vuursche Dreef is op 3 december 2020 eindelijk ‘aangekleed’.
Drie bewoners hebben samen een nieuw ontwerp gemaakt met een beplantingsschema dat een groot deel van het jaar voedsel biedt aan de insecten.
Eind november, begin december start het proces van de brede participatie woningbouwopgave.
Per kern/wijk vindt een startbijeenkomst plaats. Voor Hollandsche Rading is dit 23 november.
De gemeente De Bilt wil een duurzame gemeente zijn. Duurzame ontwikkeling betekent dat we ervoor zorgen dat onze gemeente nu en in de toekomst aantrekkelijk is voor haar bewoners en bedrijven. Onderdeel van dit beleid zijn de “zonnevelden”. Hierover heeft de gemeente in september 2020 een drietal bijeenkomsten met inwoners gepland.
De armlastige gemeente De Bilt staat aan de vooravond van misschien wel de meest ingrijpende en pijnlijke bezuinigingsslag ooit. Vooral de kwetsbaren in De Bilt gaan het merken. Lees het artikel Dat op 1 mei 2020 in het AD is verschenen.
Burgemeester Sjoerd Potters deelde dit jaar tien inwoners van De Bilt telefonisch mee dat zij een koninklijke onderscheiding krijgen. Adriaan Hoogendoorn, jarenlang beheerder van het dorpshuis, was een van hen.
Vooruitlopend op de uitgestelde dorpsavond (oorspronkelijke datum 18 maart 2020), publiceert de vereniging Samen voor Hollandsche Rading het jaarverslag over 2019. De vereniging beoogt transparantie en legt zo verantwoording af over de activiteiten en het gevoerde financiële beleid.
De High Tea van 13 maart a.s. gaat niet door. Daartoe is besloten na overleg met de GGD. We willen onze gasten geen onnodige risico’s laten lopen, nu het Corona-virus rondwaart in ons land.
Op zondag 12 januari 2020 was er weer de nieuwjaarsborrel, georganiseerd door Bewonersvereniging Samen voor Hollandsche Rading. Tijdens het gezellige samenzijn genoten de inwoners van Hollandsche Rading van een hapje en een drankje.