Op 14 juni start de Provincie Utrecht met de aanleg van het zonnepanelenfietspad langs de N417 ten zuiden van Maartensdijk. Dit heeft zij in een brief aan de bewoners medegedeeld.
Op 14 juni start de Provincie Utrecht met de aanleg van het zonnepanelenfietspad langs de N417 ten zuiden van Maartensdijk. Dit heeft zij in een brief aan de bewoners medegedeeld.
RTV De Bilt maakt onder de titel Vergeten Verhalen een reeks documentaires. Hier een verhaal uit de oorlog dat zich o.a. afspeelde in de Spoorlaan.
De jaarstukken, die de vereniging verplicht moet publiceren, staan op de website: Jaarverslag 2020, Financieel Overzicht 2020 en het Werkplan 2021. De vereniging beoogt transparantie en legt zo verantwoording af over de activiteiten en het gevoerde financiële beleid.
Updates van de werkgroep ‘Werken aan wonen’: een advies aan de gemeente en verslagen van overleggen. Het vervolg is het participatietraject “Omgevingsvisie”.
Energie De Bilt heeft een manifest opgesteld met aandacht voor de gevolgen van de plannen voor wind- en zonne-energie. Het manifest is op 23 april aangeboden aan de gemeente.
Op 22 februari jl. werd door de gemeente een 2e digitale inspraak/participatie-avond gehouden over de toepassing van wind- en zonenergie in de gemeente. Er was veel weerstand tegen maatregelen maar ook een nieuw bewonersinitiatief.
In het kader van het project “Samen werken aan wonen” heeft een bewonersgroep Samen werken aan wonen Hollandsche Rading een ontwerp-woonvisie ontwikkeld. Alle inwoners van Hollandsche Rading wordt gevraagd hierop te reageren middels een vragenlijst. Daarna wordt de definitieve woonvisie aan de gemeente aangeboden.
In de week van 22 t/m 26 februari is er onderhoud uitgevoerd aan de perrons van station Hollandsche Rading. Hollandse Rading heeft een primeur want als eerste station worden de perrons zo circulair mogelijk gebouwd.
De commotie over en de ingediende bezwaren tegen het voornemen van de provincie om 54 berkenbomen langs de Tolakkerweg te kappen, heeft een positief vervolg. In samenwerking met de bewoners onderzoekt de provincie nu de mogelijkheden tot behoud (en onderhoud) van de bomen.
Op 25 januari jl. werd door de gemeente een eerste algemene digitale participatieavond georganiseerd over wind- en zonne-energie en over andere technieken voor energieopwekking. Er was veel belangstelling voor deze avond, want er waren ongeveer 130 deelnemers. Er zijn nog slechts enkele dagen de tijd om uw mening te laten horen m.b.t. het voorgenomen beleid via de kansenkaarten.